Unicredit: Romania a vedea 3.5 pct inflației în 2019 și o creștere economică de doar 1 pct in 2020

DISTRIBUIE

Unicredit: Romania a vedea 3.5 pct inflației în 2019 și o creștere economică de doar 1 pct in 2020

guvernul român ar putea avea dificultăți în a menține deficitul bugetar sub 3 la sută din PIB în ciuda impozite mai mari în sectorul bancar, energiei și telecomunicațiilor, precum și accize mai mari, potrivit unui raport al Unicredit Bank.

rata De creștere economică este de așteptat să scadă sub potențial, până în 2020, în timp ce un risc de recesiune tehnică creste, se arată în raport.

mai Jos este o defalcare dintre cele mai importante previziuni de Unicredit în T1 2019 raport:

politica Monetară

ratele Dobânzilor sunt de așteptat să fie menținută de către banca centrală de la 2,5 la sută în 2019-2020, în timp ce intervențiile pe piața valutară ar putea continua în 2019. La sfârșitul anului inflația ar putea rămâne în afara BNR obiective, dacă prețul petrolului crește față de 70 USD/baril.

deficit Bugetar

creșteri Semnificative în pensiilor ar putea duce la un deficit bugetar de peste 3% din PIB în 2019-2020. În plus, piața reacție negativă la măsurile care ar putea submina guvernul de împrumut eforturile. Inevitabilul încetinirea creșterii economice va avea loc peste o ocupat an electoral. Deficitul bugetar este foarte probabil să depășească ținta în 2019-2020.

mai Mare salariile și pensiile vor crește cheltuielile în 2019, în timp ce veniturile ar putea fi limitată de factori ciclici. Veniturile din consumul de profit și impozitele ar putea crește la un ritm mai mic decât PIB-ul nominal.

La sfârșitul anului 2018, guvernul a introdus măsuri pentru a ajuta la menține deficitul sub 3 la sută în 2019. Impozitele pe sectorul bancar, al energiei și al telecomunicațiilor ar putea acoperi cele mai multe dintre planificată a sistemului de pensii se ridică în septembrie 2019. Cu toate acestea, alte cheltuieli (mai ales subvenționarea prețurilor la gaze) și salarii mai mari pentru profesori ar putea duce la un deficit mai mare.

În 2020, cheltuielile pentru pensii poate adăuga aproape 2 la sută din PIB a cheltuielilor publice, o sumă care este puțin probabil ca veniturile să acopere dat actual de impozitare structura și săraci ratele de colectare. În plus, foarte înalte cerințe de capital și de 0,5 la sută comisiei (în scădere de la 2,5 la sută) pentru contribuții definite fondurile de pensii ar putea micsora sector și duce la costuri mai mari de împrumut pentru guvern.

Recesiune risc

În raport se afirmă că, având în vedere contracție impactul pachetului fiscal, precum și interne și riscurile interne, o recesiune tehnică în 2020 nu poate fi exclusă.

în Ciuda guvernului plan ambițios de a crește salariile și pensiile înainte de alegeri, creșterea consumului privat este de natură să încetinească. Un înrăutățirea perspectivelor pentru exportatorii vor umezi de indexare a salariilor în sectorul privat. În timp ce stimulentele fiscale pentru muncitorii din construcții vor crește salariile nete, impactul lor poate fi limitată.

Investiții

de Investiții ar putea scădea în continuare în 2019-2020 după condițiile financiare înăsprit în 2018, ca urmare a majorării ratelor dobânzii și de credit constrângerile impuse de banca centrală. Ca urmare, construirea de ieșire este de natură să crească într-un ritm mai lent și ar putea fi complet compensată de o scădere în continuare a lucrărilor de infrastructură. Mai mare absorbția fondurilor europene la finalul actualului buget al UE perioadă poate fi compensată printr-o lipsa de cofinanțare din partea guvernului și săraci locale de planificare pentru proiecte mari. Sectoriale impozite va submina investițiile în energie și telecomunicații.

sistem de Justiție în cadrul UE ceas

Unicredit raport arată că România a încheiat anul 2018 cu cel mai rău Mecanismului de Cooperare și Verificare raport de aderarea la UE în 2007, și că acest lucru a venit chiar înainte de țara în care președinția UE.

Potrivit raportului, instituțiile UE ar putea crește presiunea de trimitere a României aspecte legislative la CEJ, care poate conduce coaliția de guvernământ pentru a renunța la unele modificări legislative. Cu toate acestea, guvernul este puțin probabil să renunțe la încercarea de a subminează campania anticorupție.

pur și simplu sancțiuni și o procedură prevăzută la Articolul 7 sunt în cărți, dacă guvernul rămâne cursul.

Inflației

România e stand-off cu instituțiile UE ar putea duce la o diminuare a UE de alocare a fondurilor în 2021-27 bugetul UE. Acest lucru ar reduce în continuare potențial de creștere, deja lovit de investiție proastă și cel mai mare val de emigrare în orice țară din UE.

Astfel, încetinirea creșterii nu poate duce la o scădere bruscă a output gap pozitiv, păstrând atât cele de bază cât și inflația de mai sus 2,5 la sută țintă pentru mai mult timp. Factori exogeni, cum ar fi ad-hoc de majorări de impozite și o treptată RON amortizarea s-ar adăuga la inflație, în timp ce inflația importată și o mai mare EUR-USD mai jos. În 2019, inflația ar putea fluctua în jurul valorii de 3,5%.

post Unicredit: România pentru a vedea 3.5 pct inflației în 2019 și o creștere economică de doar 1 pct în 2020 appeared first on Business Review.

Unicredit: Romania a vedea 3.5 pct inflației în 2019 și o creștere economică de doar 1 pct in 2020

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *