UE de Servicii Digitale Fiscale pot fi stabilite pentru toate statele membre până în Martie 2019

DISTRIBUIE

Uniunea Europeană a dezbătut propunerea pentru Servicii Digitale Fiscale (DST). Propunerea pentru fondul European de DST Directiva intenționează să creeze un sistem comun de impozitare a serviciilor digitale, pentru veniturile obținute din furnizarea acestor tipuri de servicii. O societate stabilită într-un Stat Membru care oferă servicii digitale în alte State Membre ar trebui să plătească 3% servicii digitale fiscale din fiecare Stat Membru, în cazul în care venitul este generat.

un exemplu de servicii digitale menționate în propunerea de directivă ar putea fi pentru a oferi utilizatorilor (persoane fizice sau juridice) cu un multilaterale interfață digitală care permite utilizatorilor pentru a găsi alți utilizatori și de a interacționa cu ei. Alte exemple sunt cele despre publicitate sau colectarea de date despre utilizatori pe interfețe digitale.

cu toate Acestea, ca Alexander Milcev, partener, șef al EY România’s Fiscală și asistență Juridică Departamentul de note, din punct de vedere administrativ, nu este încă clar dacă declarare și plată a DSTs de o companie ar avea loc într-un singur Stat Membru și dacă partea care corespunde celorlalte State Membre vor fi apoi transferate, așa cum este prevăzut în prima propunere de DST Directivă. O altă versiune ar fi ca societatea să plătească DST direct în fiecare Stat Membru în conformitate cu cele mai recente amendamente la propunerea de directivă.

„Această propunere de directivă, care este destinat să fie doar o măsură temporară privind impozitarea veniturilor din furnizarea de servicii digitale până la o solidă și de lungă durată soluție este realizat și implementat, a apărut ca un rezultat al muncii la nivelul UE și OCDE privind asigurarea corect normele privind impozitarea economiei digitale între țări și este orientat spre companii care oferă servicii digitale. Astfel, obiectivul este de a aloca 3% impozit aplicat veniturilor obținute de aceste companii, fiecare Stat Membru, în funcție de valoarea veniturilor generate în fiecare Stat”, spune Milcev.

Statele Membre’ opinii cu privire la utilitatea acestui temporară de servicii digitale măsură fiscală sunt împărțite, fără să fi reușit să formeze o abordare unitară după mai multe întâlniri, chiar dacă intențiile inițiale au fost promițătoare.

Austria, care deține în prezent președinția Consiliului UE și unul dintre jucătorii de bază de la “pro-DST” echipa, și-a exprimat sprijinul continuu pentru punerea în aplicare a unui temporară de servicii digitale sistemului fiscal până la sfârșitul anului 2018.

Franța și Germania, de asemenea, DST suporteri, s-a întâlnit în cadrul reuniunii ECOFIN din 4 decembrie 2018, și am avut o dezbatere privind o declarație comună, inclusiv o firmă de recomandare adresată Consiliului de a adopta DST Directive până în Martie 2019 și intrarea sa în vigoare la 1 ianuarie 2021, în măsura în care o permanentă internațională de soluție nu este aprobat până atunci.

În tabăra opusă, cel mai determinat jucătorii par să fie țările Nordice, argumentând că DST poate genera mult mai mari costurile de administrare decât veniturile care pot fi obținute din colectarea acestei taxe, și că este de ce o astfel de măsură ar trebui să fie gândite cu grijă.

Alte State Membre, care par a nu fi de acord cu ora de VARĂ, au avut mai puțin de tentativă de răspunsuri, menționând că lucra pentru a identifica o soluție permanentă pentru tranzacțiile digitale ar trebui să continue fără punerea în aplicare de o soluție temporară.

„nu Putem să nu observăm poziția din marea Britanie programate pentru a deveni un oficial UE outsider la sfârșitul lunii Martie 2019, care va pune în aplicare o oră de VARĂ din aprilie 2020, similară cu cea propusă la nivelul UE. Cu toate acestea, vom vedea unele diferențe între marea BRITANIE și UE’s DSTs, și anume un 2 la sută din impozitul în marea BRITANIE, comparativ cu 3% la nivelul UE, precum și venituri diferite praguri dincolo de care DST-ar fi aplicat. Cu toate acestea, mecanismul de funcționare pare să fie similară”, spune Milcev.

Sunt regulile de joc se va schimba?

Indiferent de rezultatul final al DST directivă, una dintre cele mai importante inițiative fiscale menționate de către Jean-Claude Juncker, Președintele Comisiei Europene, este de a schimba votul model de trecerea de la unanimitate de vot model care se aplică în prezent pentru majoritatea.

Această schimbare ar putea schimba semnificativ regulile de joc, în detrimentul celor în minoritate, al cărui cuvânt poate fi mai puțin și mai puțin valoroase în contextul unor decizii importante.

Ce este Romania’s poziție?

ministrul Finanțelor, Eugen Teodorovici, a declarat că România sprijină UE’s eforturilor și pledează pentru găsirea unei comune și echitabilă soluție pe termen lung pentru toate Statele Membre.

„cu toate Acestea, un beton sau pro-DST poziția este încă în curs. Un lucru este cert – România va trebui să analizeze impactul unei astfel de directive și să decidă, pe baza unei analize aprofundate, echipa care-l va alege. Mai devreme sau mai târziu, o astfel de directivă va trebui să fie adoptat în românia legislația fiscală”, spune Milcev.

Având în vedere că sectorul IT este un sector dinamic, care reprezintă în prezent aproximativ 6 la suta din România’s produsul intern brut, punerea în aplicare a acestei directive nu este (doar) teoretice. Astfel, deciziile (inclusiv DST), care vor fi luate în următoarea perioadă – când România va prezida Consiliul UE – va fi extrem de important pentru țară’s economiei și va avea un impact serios în următorii ani (când estimările arată că sectorul IT va ridica la un nivel de aproximativ 11-12% din produsul intern brut, potrivit EY calcule).

Ce ne putem aștepta în viitor?

„principala întrebare ar fi: Statele Membre vor ajunge la o înțelegere cu privire la conținutul de DST Directivă? Este greu de spus în acest moment, având în vedere opinii divergente între Statele Membre’ reprezentanți ai”, spune Milcev.

„Un lucru este sigur: DST directiva dezbaterile și lucrările vor continua la începutul anului viitor. Potrivit Pierre Moscovici, Comisarul European pentru Afaceri Economice și Financiare, Impozitare și Vamă, la reuniunea ECOFIN din 4 decembrie 2018, termenul limită pentru completarea unei abordări unitare pentru servicii digitale fiscale este stabilit pentru luna Martie 2019.”

The post UE’s Servicii Digitale Fiscale pot fi stabilite pentru toate statele membre până în Martie 2019 apărut pentru prima dată pe Business Review.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *