Studiu: Doar 4% dintre clienții sunt loiali companiilor cu nici o prezență on-line

DISTRIBUIE

Foarte puțini clienții sunt loiali companiilor care nu’t au o prezență on-line, un studiu realizat de Valoria spectacole. Doar 4 la suta din consumatori sunt foarte loiali pentru o companie care nu are o prezență on-line, în timp ce 33% sunt loiali pentru o companie cu prezență online.

studiul “de a Cumpara comportamente în vârstă de consumatori digitali”, lansat de Valoria arată că majoritatea consumatorilor, care sunt foarte loiali brandurile pe care le cumpără în prezent sunt cele cu un venit de până la 500 de euro (20%). Dintre consumatorii care au spus că și-ar schimba actualul brand cu un concurent, dacă primesc un mic beneficiu suplimentar, mai sunt cei cu un venit de 1,001-1.500 de euro (22%), urmat de 21 la suta din consumatori cu venituri de peste 2.500 de euro, care ar schimba produsul/serviciul în orice moment.

“La studiu consideră că factorii interni și externi care influențează comportamentele de consum curent. Factorii externi sunt considerate demografice și socio-economice. Factorii interni se referă la caracteristici și comportamente care include atitudinile, percepțiile de motivație, și imaginea de sine a consumatorilor. Urmare a răspunsurilor primite, studiul distinge două tipuri de aspecte legate de comportamente de cumpărare. Unele se referă la timpul de livrare, pret, disponibilitate, și alții se referă la marca, personalizare, și politicile companiei. Studiul a trece prin etapele unui proces de cumpărare de căutare și selecție de informații post-achiziție de comportamente. De aceea, este o referință valoroasă pentru companiile românești și o sursă necesară pentru deciziile strategice”, spune Constantin Magdalina, Tendințele Emergente & Tehnologii de Specialitate, co-autor al acestui studiu.

Acest studiu analizează comportamentul de cumpărare al consumatorilor din România. Chestionarul, care a primit 1,960 răspunsuri, a fost aplicat între 3 iulie 2018 și 28 septembrie 2018. Răspunsurile la CAWI chestionar (computer assisted web interviu) cuprinde 1% de respondenți cu vârsta de 18-24 de ani, 20 la sută în vârstă de 25-34 ani, 37 la sută în vârstă de 35-44 ani, 28% – în vârstă de 45-54 de ani, iar 14% cu vârste de peste 55 de ani. Dintre respondenți, 8% au venituri lunare de 0-500 de euro, 25% au venituri de 501-1. 000 de euro, 23% din 1001 de-1.500 de euro, 23% din 1,501-2.500 de euro și 21% de peste 2.500 de euro pe lună. 73 la sută dintre respondenți locuiesc în zona urbană, în timp ce 27 la sută sunt din mediul rural; 46 la sută sunt bărbați și 54% de sex feminin.

Căutarea și selectarea de informații

principala sursă de informații pentru 84% dintre consumatori provin din mediul on-line, dar 52% conta pe opiniile și recomandările de prieteni și de familie. Magazin consultant este o sursă de informații utilizată de doar 3 din 10 consumatori, și de specialitate reclame sunt folosite ca o sursă de informații despre serviciile sau produsele dorite de 24 la suta din consumatori. Presa și televiziunea sunt surse de informații pentru 22% dintre cumpărători. Deci, ads produce emoțională a cumpara motive, nu sunt considerate ca fiind surse de informații.

46 la sută dintre respondenți spun că on-line informațiile au fost utile atunci când caută pentru produse sau servicii pe parcursul anului trecut, 19% consideră informațiile să fie doar satisfăcătoare, 15% spun că a fost mai puțin utile, iar 3% consideră că informațiile din mediul online a fost complet inutil.

reclame TV sunt doar al treilea, în termeni de respondenți’ de percepție de tipul de publicitate care îi influențează să cumpere produsul sau serviciul dorit – numai 24% au ales această opțiune. Reclame pe site-uri alese de către 56% dintre respondenți sunt pe primul loc, în timp ce reclamele de pe rețelele sociale, selectate de către 47% dintre respondenți, sunt doua. Reclame în reviste și mass-media de imprimare au fost alese de către 19% dintre respondenți, și reclame difuzate la radio cu 11 la sută.

procesul de luare a deciziei de cumpărare

În România, prețul produselor comercializate și/sau serviciilor este cel mai important factor care influențează decizia de cumpărare pentru 54% dintre consumatorii români. Brandul vine al doilea, cu 15 la sută dintre respondenți. Încă 15 la sută din respondenți sunt influențate în mare parte de caracteristicile tehnice. Calitatea și condițiile de garanție sunt apreciate de 9 la suta din consumatori, în timp ce disponibilitatea produsului/serviciilor și condițiile de livrare sunt apreciate de doar 6 la sută.

Prețul importanța procentele variază de la 85 la sută pentru autoturisme, 82 la sută pentru telefonie mobilă și internet și de 80% pentru încălțăminte sau îmbrăcăminte, până la 63 la sută pentru alimente și 58 la sută pentru sănătate. Metoda de plată este cel mai important pentru credite bancare (17%) și de produse de asigurare (16 la sută), și de livrare de servicii medicale (31 la sută) și produse alimentare (29 la sută).

Pe de altă parte, pentru 74% dintre consumatorii decizia de cumpărare este cel mai puternic influențate de informațiile prezentate de produsele/serviciile dorite, urmat de 72 la sută, care sunt în mare parte influențate de condițiile de livrare, iar 68 la suta cea mai mare parte influențată de condițiile de garanție și condiții. Oferte promotionale influența decizia de a cumpăra de 6 din 10 consumatori.

The post Studiu: Doar 4% dintre clienții sunt loiali companiilor cu nici prezența online a apărut pentru prima dată pe Business Review.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *