Starcom România lansează 2018 ediția de Consum, Raport de studiu

DISTRIBUIE

Starcom România lansează 2018 ediția de Consum, Raport de studiu

Starcom România urmează și analize Românilor comportamentul consumatorului în ceea ce privește consumul de conținut, activități practice, comportamentul de cumparare si de utilizare a tehnologiei, în scopul de a le înțelege în toată complexitatea lor și de a le oferi experiențe mai relevante. La cea de-a cincea ediție, Raportul Consumatorilor centralizează și sintetizează toate aceste informații.

De Romanita Oprea

studiul A împărțit consumatorilor în patru categorii, în funcție de stilul lor de viata: Familii cu copii – familiile care au grijă de copii până la 14 ani, cele mai multe dintre ele între 18-45; Adolescenti – elevii cu vârste cuprinse între 14-17; Singur de Tineret de vârstă 18-34; Familiile fără copii – majoritatea membrilor familiei au peste 45 de ani și nu au copii mai mici de 14 ani în grija lor.

Tradiționale sau online TV?

Românii din mediul urban prefera sa ma uit la TV tradiționale, care a avut o evoluție constantă în ultimii ani. Consumul de conținut video Online a înregistrat o mică creștere în ultimii ani, ajungând la 40% în mediul urban și 70% dintre Adolescenti, respectiv 73% pentru Singur de Tineret. Vedem o tendință de creștere în rândul Familiilor cu Copii, precum și, dar că nu s-a schimbat în ultimii doi ani.

Smart TV de acoperire

putem vedea o tendință de creștere dintre toate segmentele care au un Smart TV la domiciliu, mai ales pentru Familiile cu copii, probabil pentru că au nevoie să interacționeze în mass-media consumul de conținut și de a folosi aplicații și platforme online disponibile pe acest tip de dispozitiv.

care sunt dispozitivele preferate pentru timpul petrecut online?

în Ciuda faptului că majoritatea respondenților au acces la Internet prin intermediul PC-ul (Desktop/ Laptop), on-line de consum de conținut de pe aceste dispozitive este în scădere, în timp ce timpul petrecut on-line de pe telefonul mobil este în creștere an de an. Această schimbare în consumul poate fi observată mai ales în rândul tinerilor segmente (Adolescenti Singur Tineret).

Recent, utilizarea de tablete a scăzut printre Familiile cu copii Adolescenti, ca noile generatii sunt mult mai familiarizați cu smartphone-uri.

utilizarea telefonului Mobil – cum mulți Români din mediul urban detin un smartphone?

dreptul de proprietate Smartphone este pe un trend ascendent cu o creștere accelerată printre Familiile cu copii categoria și cu cea mai mare rata de adoptare printre Adolescenti Singur de Tineret. În 2018, mai mult de jumătate din populația urbană a fost folosind un smartphone.

Ce sunt rețelele sociale Români preferați?

Facebook este de departe cel mai popular canal social media, cu o creștere semnificativă a ratei printre segmentele mature (Familii cu sau fără copii), în ultimul an, în timp ce printre alte segmente consumul a stagnat. Tânărul segmente (Adolescenti Singur de Tineret) continua să fie cel mai activ pe majoritatea platformelor de social media, mai ales pe Instagram, care este vizibil în creștere în fiecare an.

dispozitive de Jocuri de noroc

Jocuri pe PC sau console este o tendință de scădere, chiar și pentru segmentele Adolescenti Singur de Tineret. Ei au înlocuit aceste două dispozitive cu telefoane mobile și jocuri online: 52% de Adolescenti și 40% de la Singur de Tineret folosesc telefoanele mobile pentru a juca săptămânal (sursa: SNA Focus 2018). Concluzia este aliniat cu tendință la nivel mondial de jocuri pe mobil consum, segmentul cu cea mai mare creștere în 2018, cu un volum de 25 de milioane USD (statista.com).

tendința de scădere a avea o consola de jocuri este, de asemenea, reflectate în Black Friday 2017 studiu, ca acest tip de produse a avut una dintre cele mai mici rate de conversie (14%): de la 22% care intenționa să cumpere doar 3% cumpărat de fapt, acest tip de produs (sursa: Starcom Media & Kantar TNS, Black Friday 2017 studiu).

Cât de mult conținut audio face Românii consumă?

Muzica de pe Cd și Usb-urile nu sunt populare, deoarece consumul de offline conținut audio a avut o scădere continuă începând din 2016 pe toate segmentele. A existat o creștere în consumul de audio de conținut on-line, atât la nivelul întregii populații urbane, precum și între Adolescenti Singur de Tineret segmente, mai ales în 2017.

Cât de populare sunt festivaluri printre Români?

În 2018, segmente Adolescenti Singur de Tineret a avut cele mai mari rate de participare la evenimente și festivaluri pe tot parcursul anului. Totusi, a existat o ușoară scădere în comparație cu perioada precedentă în Adolescenti de participare.

Un segment în care a existat o creștere în participarea eveniment este Familiile cu Copii, având în vedere că aceste festivaluri sau concerte sunt dreptul de experienta pentru cei mici.

continut Editorial

O tendință de scădere s-a înregistrat, atât online, cât și offline, începând cu 2017, pentru toate segmentele. Ea vine ca o consecință a informativ rolul pe care social media a, care este în creștere în mod semnificativ. Cărțile au menținut constantă, dar la un nivel redus. Adolescentii sunt de a cumpara carti la aceleași tarife ca și cumpără ziare și reviste.

activități Offline

Toate analizate segmente au început să-și piardă interesul lor în sport. În 2018, doar 1 din 10 respondenți din mediul urban au declarat că ar plăti pentru a vedea un meci de fotbal. Sport și-au pierdut glam chiar ca o activitate distractivă: Adolescenti si Singur de Tineret sunt cele mai susceptibile de a juca on-line de fotbal (FIFA), și mai puțin de 15% a juca fotbal in afara de cel puțin o dată pe an.

Cumpărătorilor comportament și importanța branduri

În 2018, 1 din 2 adolescenti alege un produs pe baza de brand, și această decizie este cauzată de faptul că adolescenții cred că brandurile pe care le utilizați trebuie să le reprezinte.

Celebrități influența

în ultimii ani, Influencer rol a fost în creștere în al consumatorului decizia de cumpărare. Pentru Adolescenti, mențiuni celebritate sunt importante prin încrederea pe care le oferă o marcă sau un serviciu. Influența lor este ușor printre toate segmentele analizate.

studiu complet poate fi descărcat de pe https://www.starcomblog.ro/.

 

post Starcom România lansează 2018 ediția de Consum, Raport de studiu apărut pentru prima dată pe Business Review.

Starcom România lansează 2018 ediția de Consum, Raport de studiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *