României spre zona euro: Obiective, scenarii și obstacole

DISTRIBUIE

României spre zona euro: Obiective, scenarii și obstacole

autoritățile române au publicat raportul Explicativ pentru planul național de a adopta moneda euro, după o întârziere de peste o lună. Cele 45 de factorii de decizie din toate domeniile socio-economice straturi care fac parte din zona Euro, comisia afirmă că, în funcție de dezvoltarea economică a României, țara ar putea intra în exchange rate mechanism (ERM), o fază care precede trecerea la moneda Europeană, în termen de o perioadă cuprinsă între 4 și 11 ani. ERM va dura cel puțin încă doi ani și de atunci țara ar putea începe să utilizați euro.

Dacă România își propune să intre în ERM cu un PIB/cap de locuitor la 70 la sută din media zonei euro, ar fi nevoie de șase ani dacă media de creștere economică ajunge la 4% pe an sau 4 ani, în cazul în care creșterea ajunge la 5%. Cu toate acestea, dacă România vrea să adopte euro la PIB-ul/cap de locuitor ajunge la 70 la sută din media zonei euro, ar trebui să intre în ERM în 2022, să își corecteze problemele bugetare și de a face economia mai robust.

Un scenariu în cazul în care România vrea să ajungă la 75 la sută a PIB-ului/cap de locuitor comparativ cu media zonei euro ar putea întâmpla într-o nouă interval de an (cu o medie de creștere de 4 la sută pe an) sau în șase ani, dacă creșterea ajunge la 5% pe an în medie. În cazul de 80 la sută a PIB-ului/cap de locuitor țintă, perioada se extinde de la aproximativ 11 ani cu 4 la sută în mediu anual de creștere sau de 8 ani, cu 5 la sută creștere.

Comisia A identificat cinci obiective principale România ar trebui să realizeze pentru a adopta euro și a făcut 18 recomandări.

OBIECTIVE

  1. Reducerea convergență reală decalaj și corectarea dezechilibrelor macroeconomice
  2. Întâlnire de o serie de criterii structurale

Acestea includ creșterea veniturilor fiscale să crească „spațiu fiscal” și consolidarea finanțelor publice într-un mod durabil; dezvoltarea infrastructurii; creșterea competitivității economiei rata printr-o mai bună structură de înaltă valoare adăugată de producție.

  1. Intrarea în ERM (înainte de euro) pentru cel puțin doi ani

ERM este o perioadă de testare pentru economie înainte de a face ultimul pas spre euro, atunci când nivelul de fluctuație a RON-EUR rata de schimb va fi limitat.

în Timp ce în ERM, țările trebuie să fie capabil să mențină criteriilor nominale a întâlnit anterior – ceea ce înseamnă că acestea ar trebui să fie îndeplinite într-o manieră durabilă și creșterea convergenței reale.

După intrarea în ERM, minim perioada de testare este de doi ani, dar perioada se poate prelungi în cazul în care economia nu poate dovedi capacitatea sa de a regla fără a utiliza ratele de schimb. O întârziere este de preferat să o prematură intrarea în ERM.

  1. Intrarea în Uniunea Bancară

Va avea loc după ce România intră în ERM, implică o revizuire a calității activelor (o evaluare a sistemului bancar)

  1. Adoptarea euro

de-a Lungul acestei perioade, analize tehnice trebuie să fie efectuate la fiecare etapa/faza/termenul și rapoarte periodice trebuie să fie publicate pe punerea în aplicare de măsuri, bazate pe criterii obiective și indicatori de evaluare. Un consiliu special care va include oficiali ai guvernului, BNR este adoptarea euro comisiei parlamentare, experți, cadre universitare și reprezentanți ai mediului de afaceri poate efectua aceasta cercetare.

RECOMANDĂRI

  • Corectarea dezechilibrelor economice: aducerea deficitului bugetar structural la un nivel care respectă obiectivul bugetar pe termen mediu și creșterea veniturilor fiscale cu cel puțin 3 la sută din PIB până în 2022-2023.
  • O mult mai bună colectare a veniturilor fiscale pentru a crește spațiu fiscal și consolida finanțele publice.
  • Un opoziția fermă față de rent-seeking care eliberează resursele necesare pentru producția de bunuri publice.
  • O mai bună finanțare a educației și sănătății, care sunt investițiile în capitalul uman.
  • Dezvoltarea infrastructurii de transport să organic link-ul regiunilor țării și se conecteze țara la principalele rute de transport Europene.
  • Finalizarea lucrari de cadastru și modernizarea infrastructurii de irigare.
  • Industriale politici economice care să faciliteze tranziția spre un nou model de creștere economică (și lăsând în urmă capcana venituri medii).
  • Sprijinirea activităților care pot avea un randament crescut.
  • Sprijinirea activităților generatoare de externalități pozitive (de exemplu, cercetare și dezvoltare, în domeniul eficienței energetice).
  • Promovarea poli de dezvoltare așa cum se vede în marile centre urbane – în afară de București, orașe precum Cluj-Napoca, Timisoara-Arad, Bacau-Iasi axa, Craiova, Brasov, Iasi, Constanta.
  • Impozitarea activităților care conduc la externalități negative (de exemplu, activități care creează poluare).
  • Dezvoltarea de mecanisme pentru a stimula și de a pune în aplicare inovația (brevete).
  • Îmbunătățirea absorbției de fonduri Europene (cantitativ și calitativ).
  • Dezvoltarea bursei de Valori București și a lua-o de la o piață de frontieră la o piață emergentă, care va multiplica economiei surse de finanțare.
  • Politici care să conducă la o creștere a natalității.
  • Fixare calificare a forței de muncă prin: dezvoltarea tehnologică și parcuri industriale; stimularea parteneriatelor între instituțiile de învățământ și incubatoare de afaceri; stimulente fiscale pentru companiile din domeniul high tech; salarii mai mari.
  • Elaborarea de politici pentru a atrage extrem de imigranți calificați forței de muncă, având în vedere intern declin demografic.
  • Încurajarea lucreze și după vârsta de pensionare pentru persoanele care doresc și sunt în măsură să continue să lucreze.

 

post României spre zona euro: Obiective, scenarii și obstacole apărut pentru prima dată pe Business Review.

României spre zona euro: Obiective, scenarii și obstacole

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *