Fan Courier se transformă 20: 6,150 angajați, 145 milioane EUR în cifra de afaceri și 30 pct cota de piață

DISTRIBUIE

Fan Courier se transformă 20: 6,150 angajați, 145 milioane EUR în cifra de afaceri și 30 pct cota de piață

Fan Courier, lider pe piata romaneasca de curierat piață, se sărbătorește 20 de ani de activitate, au ajuns la o cifra de afaceri de 145 milioane EURO și 6,150 angajați. Compania’s, cota de piață este de aproape 30 la sută, în timp ce întreaga piață a ajuns la 500 de milioane de EURO în acest an. În acest an a avut cel mai mare nivel de investiții în companie, cu 27.5 milioane EURO.

100% romanesc, privat de afaceri consolidează poziția de lider pe piața locală de curierat piață pentru al 12-lea an consecutiv, pe fondul dublare a investițiilor și de creștere a pieței. Compania se asteapta sa incheie acest an financiar, cu o cifra de afaceri de 145 milioane EURO, în linie cu prognoza inițială, într-o piață consolidată, care va depăși o jumătate de miliard de euro în acest an. În cei 20 de ani de activitate pe piața din românia, FAN Courier a făcut investiții de peste 135 de milioane EUR și a devenit unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat, cu peste 164 de milioane EUR PLĂTITE începând cu anul 2001. În ultimii opt ani, FAN curieri au călătorit aproape la fel de departe ca distanta dintre Pamant si Marte – peste 232 de milioane de km.

“Un an dificil, un an de investiții,” este expresia care descrie cel mai bine FAN Courier’s de activitate în acest an. “2018 a fost anul cu cele mai mari investiții în cadrul companiei noastre’s istorie: valoare de peste 27,5 milioane de euro, care a fost de peste 50 la suta mai sus ce am avut de anticipat. Am finalizat cea mai mare investiție într-un depozit – cel de-al doilea în Ștefănești și una dintre cele mai mari din logistică, tehnologie, sortare, benzi în noul HUB,”, a declarat Adrian Mihai, unul dintre societatea’s trei fondatori.

Investitii in flota, capacitate de stocare, tehnologia de înaltă performanță și de instruire a personalului sunt constante în cadrul companiei’s, de afaceri și de a servi nevoile clienților și ale pieței, și sunt, de asemenea, lucruri care s-au păstrat ca o companie lider de piață.

investițiile în Creștere de-a lungul anilor

În cei 20 de ani de la începuturile sale, FAN Courier fondatorii au aprobat investiții de peste 135 de milioane EUR – 8,5 milioane de EURO mai mult decât compania’s cifrei de afaceri în 2017.

“Cel mai greu moment a fost unul care ne-a determinat să devină cel mai bun,”, spune Neculai Mihai, fondator al companiei. “În 2007, pentru că de investiții care s-au amânat și pe fundalul de o creștere fără precedent a transporturilor la acea vreme, am fost într-un blocaj. Atunci a trebuit să plătească despăgubiri către clienți până la vara viitoare.”

În ultimii 10 ani, compania de curierat a crescut nivelul de investiții de 14 ori, iar pentru 2019 planurile includ continuarea proiectului, de peste 15 milioane EUR au fost deja bugetate pentru acest lucru.

“Fără investiții, o companie nu poate supraviețui pe termen mediu și pe termen lung – și aceasta este o lecție pe care am învățat la fel de greu,”, a adăugat Adrian Mihai.

în Acest an, o investiție importantă componentă a fost de tehnologie și inovare. Sortarea benzi din nou HUB la Stefanesti accelereaza nivelul de automatizare a activității curente, în mijlocul personalului de criză cu care se confruntă întreaga economie locală.

În prima jumătate a anului, compania a anunțat includerea în flota sa de prima electric cargo-biciclete, destinat utilizării în exclusivitate zone pietonale din București, iar mai târziu și în alte orașe mari. În scopul de a eficientiza relația cu clientul final, compania a introdus un nou smart ticketing aplicare a acestui an, care permite sinteza de toate dorințele lor într-un singur loc. Cu acest instrument, clienții pot înregistra notificări sau cereri direct de SelfAWB, face modificări la AWB dupa ridicarea coletului, și de a schimba beneficiar’s de date, destinatarul’s numărul de telefon, beneficiar, etc.

“marele avantaj al acestei soluții și motivul pentru care am dezvoltat-o, în fapt, este de a evita client timpii de așteptare fiind preluat de un operator,” Adrian Mihai explicat.

Extinderea echipei cu proprii elevi

Pentru 2019, FAN Courier își menține prognoza de creștere, cu estimări de 15 la sută mai mult decât în acest an’s rezultatele, care se va ridica la aproximativ 145 milioane EURO.

“apreciem că piața de curierat este menținerea unei tendințe de creștere, și e-commerce rămâne principalul motor al industriei noastre. Black Friday, cea mai mare campanie de reduceri, este în mod constant să demonstreze Românilor’ apetitul pentru cumpărături on-line. În acest an, campania a depășit estimările inițiale, dar noi credem că, în măsura în rolul nostru în furnizor-client relație în lanț, în acest an, ne-am întâlnit standardele de calitate ne-au promis,”, a spus Felix Patrascanu, fondator și managing partner al FAN Courier.

Cei trei fondatori spune compania’s rezultatele financiare sunt determinate de echipa’s de performanță. FAN Courier a devenit unul dintre cei mai mari angajatori din România în ultimii ani.

În luna noiembrie a acestui an, compania a avut 6,150 de angajați în întreaga rețea FAN, un 7.33% creșterea medie la nivel national. Numărul de angajați în București reprezintă 46% din totalul echipa și numărul acestora va crește cu încă 100 până la sfârșitul acestui an.

În 2019, deoarece compania a’s planurile includ continuarea dezvoltării de Centre în țară, echipa va crește cu încă 10 la sută, cu gulere albastre – de manipulare a încărcăturii, curieri, șoferi profesioniști și personalul de call center.

compania a încercat să compenseze pentru Romania’s criză a forței de muncă prin deschiderea FAN Școală în acest an.

“VENTILATORUL Școală este o funcționarea proiectului, am finalizat construcția și punerea în aplicare a unor mecanisme în cadrul organizației. Am terminat primul proiect pilot în care mai mult de 200 de persoane s-au înscris, și prima persoană care a finalizat cursul și a obținut un permis de conducere a alăturat recent echipei de curieri,” Felix Pătrășcanu explicat.

Schimbarea modului în care societatea vede angajați

Printre problemele Fan Courier s-a confruntat de-a lungul anilor este forța de muncă.

„în general, imprevizibilitatea, creșteri salariale, sănătate și justiție criză – acestea sunt motivele care au condus la o adevarata criza forței de muncă, deoarece oamenii preferă să meargă la muncă în alte țări pentru a scăpa de aceste probleme”, spune Felix Pătrășcanu.

El admite că, în timpul ori atunci când erau oameni care așteaptă să fie angajat, compania acorde o atenție prea mult la motivele pentru care angajații părăsesc, dar atunci când forța de muncă din afara societății a dispărut, compania a încercat să afle nevoile și dorințele lor.

„în mod Surprinzător, salariile nu au fost la prima lor cerere. Un prietenos la locul de muncă a fost primul pe lista, transportul a fost al doilea, iar salariul a fost al treilea. Am încercat pentru a acoperi aceste nevoi, chiar și cererea pentru transportul angajaților de la Centrul Vechi din București, după locul de muncă, deoarece este locul unde ei ar putea avea o bere”, spune Pătrășcanu.

având în vedere că media de vârstă a angajaților este de 30, există o schimbare în gândire. Tinerii nu sunt dornici de a „deține o casă și o mașină în garaj” – le pasă mai mult despre lucruri cum ar fi a avea o slujbă bună înțelegere cu autoritățile de supraveghere și de un mediu prietenos.

curierii’ salariul mediu este de 3.000 LEI.

„Ne-au crescut salariile, de numai 20 la sută în acest an, dar încă nu poate concura cu salariile în țările Occidentale, chiar dacă în caz contrar, vom folosi aceeași tehnologie și produse, de la PDA-ul la mașini”, spune Pătrășcanu, arată că există o corelație strictă între productivitate și salarii. „Unul navele de curierat, în medie, 70 de pachete într-o singură zi. În Germania, se livreaza 250 de pachete. Dar diferența nu este făcută de tehnologie, este făcut de infrastructură și de încrederea pe care clienții o au în e-commerce și în oameni, în general. De exemplu, dacă clienții nu sunt la domiciliu, curierul poate lasa pachetul la usa. De asemenea, plățile sunt efectuate online cu cardul, astfel încât curierii nu pierde timpul de manipulare bani”, spune Pătrășcanu.

lipsa de încredere este văzută ca cea mai mare problema din mediul de afaceri românesc, alături de infrastructura deficitară.

curierul de piață va continua să crească în următorii ani, dar rata de creștere nu poate rămâne la fel de mare cum este acum, deoarece piata de e-commerce este doar la aproximativ 10% din întreaga industrie de consum.

post Fan Courier se transformă 20: 6,150 angajați, 145 milioane EUR în cifra de afaceri și 30 pct cota de piață a apărut pentru prima dată pe Business Review.

Fan Courier se transformă 20: 6,150 angajați, 145 milioane EUR în cifra de afaceri și 30 pct cota de piață

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *