BR SPECIALE! Mașinile electrice și hibride a urca o treapta pe piața românească

DISTRIBUIE

Deși mașinile electrice și hibride au crescut importanța lor în România, ele sunt încă o nișă. Sectorul ar putea dezvolta în viitor prin implementarea unei strategii multianuale, cu o reducere treptată a ajutorului de stat.

De Anda Sebesi

Peste 2.800 de masini electrice si hibride au fost vândute anul trecut pe piața românească, de 136.7 la sută comparativ cu anul 2016, potrivit datelor publicate de către Producătorii de Automobile și de Asociere (APIA). Din total, 514 au fost masini electrice, în timp ce 2,297 au fost vehicule hibride. Dar, după cum arată datele, masini electrice si hibride sunt încă în curs de dezvoltare un segment în România, ca au ajuns doar 2,2 la sută din numărul total de mașini noi vândute pe piața locală anul trecut. Potrivit APIA, în perioada ianuarie-decembrie 2017 BMW au înregistrat cele mai mari vânzări pe masini electrice segment (166 de unități), urmat de Renault (98), Volkswagen (83), Mercedes-Benz (64), Mitsubishi (32), Volvo (20), Audi (14), Porsche (12) și Kia (7), în timp ce Toyota a avut cele mai mari vânzări pe hibrid de segment (2,063), urmat de Lexus (154), Kia (22) și Mercedes-Benz (2).

„În următoarele săptămâni vom deveni primul brand care a dat 250 de mașini electrice în România. Avem o gama larga de clienti, de la companii de transport pentru clienții privați, fapt care arată mașinile electrice fac sunt un produs foarte interesant, de asemenea, pentru piața noastră. Mobilitatea electrică funcționează în România. În plus, plug-in hibrid masini sunt din ce în ce un produs matur, la fel de bine”, spune Alexandru Șeremet, corporate communication manager BMW Group România. El adaugă că un foarte încurajator este faptul că infrastructura de încărcare este în curs de dezvoltare într-un ritm constant și maturare cu piața. „Ne-am angajat jucători care investesc în oraș stații de încărcare (putere medie) și există mai multe mare putere de puncte de încărcare urmează să fie lansat până în 2020. Cu toate aceste dezvoltare, de conducere electric este din ce în ce mai convenabil”, adaugă el.ver 2.800 de masini electrice si hibride au fost vândute anul trecut pe piața românească, de 136.7 la sută comparativ cu anul 2016, potrivit datelor publicate de către Producătorii de Automobile și de Asociere (APIA). Din total, 514 au fost masini electrice, în timp ce 2,297 au fost vehicule hibride. Dar, după cum arată datele, masini electrice si hibride sunt încă în curs de dezvoltare un segment în România, ca au ajuns doar 2,2 la sută din numărul total de mașini noi vândute pe piața locală anul trecut. Potrivit APIA, în perioada ianuarie-decembrie 2017 BMW au înregistrat cele mai mari vânzări pe masini electrice segment (166 de unități), urmat de Renault (98), Volkswagen (83), Mercedes-Benz (64), Mitsubishi (32), Volvo (20), Audi (14), Porsche (12) și Kia (7), în timp ce Toyota a avut cele mai mari vânzări pe hibrid de segment (2,063), urmat de Lexus (154), Kia (22) și Mercedes-Benz (2).

Exemple din piețele mondiale ne arată că mașina electrică de dezvoltare a pieței este puternic determinată de sprijin din partea statului. Electric eroi, cum ar fi Norvegia și California a înregistrat o explozie a vânzărilor de mașini electrice, datorită sprijinului guvernului. În țările de Jos, în cazul în care plug-in de sprijin a început și s-a oprit de mai multe ori, piața reflectat aceeași evoluție. „În opinia noastră, ajutorul de stat este necesar în vederea stimulării și începe vanzarile de masini electrice, pentru a încuraja adoptarea de noi tehnologii. Acest lucru poate veni în mai multe forme, nu numai achiziționate dispare, de exemplu, benzi speciale, parcare gratuită, stimulente fiscale și multe altele”, spune reprezentantul BMW. „Cu toate acestea, ceea ce este, de asemenea, foarte important, nu vrem electrificate piața auto a devenit dependentă de sprijinul statului; vedem acest lucru ca pe o necesitate pentru a ajuta piața să se dezvolte. Prin urmare, alături de un puternic program, o strategie multianuală, cu o reducere treptată de sprijin din partea statului și o normalizare a pieței este necesară.”

Deci, cum pot mașinile electrice și hibride deveni o piață de masă produs aici? „Ca un punct de plecare, cred că este important să se facă o diferențiere clară. Electrificate masini de cei care au o autonomie electrică de peste 20 km și sunt plug-in vehicule care pot fi încărcate și de la o priză. Pe de altă parte, hibridizarea nu au scopul de electrificare, dar eficiența, și aceste tehnologii sunt din ce în ce fluxul principal.”

El adaugă: „Din 2025 ne așteptăm ca cele mai multe masini de-ale noastre, dacă nu o gamă completă, pentru a fi ușoară masini hibride, ceea ce înseamnă că va avea un motor electric de frână pentru regenerare și pentru accelerarea ajuta (dar nu pentru actionare singur). În plus, vehiculele electrice sunt în creștere în importanță, ca să ne diversificăm vehiculele electrice gama. Până în 2025, bazat pe o arhitectură flexibilă pentru toate masinile sale, BMW Group va oferi 25 de electrice și plug-in masini, deci ne așteptăm ca vânzările în România pentru a crește în mod semnificativ.”

post BR SPECIALE! Mașinile electrice și hibride a urca o treapta pe piața românească a apărut mai întâi pe Business Review.

BR SPECIALE! Mașinile electrice și hibride a urca o treapta pe piața românească

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *