BR EXCLUSIVE. Impozitarea times: România, regimul fiscal, un sac de amestecat pentru antreprenori

DISTRIBUIE

BR EXCLUSIVE. Impozitarea times: România, regimul fiscal, un sac de amestecat pentru antreprenori

proprietarii de Afaceri petrecut 163 de ore cu plata impozitelor din acest an, în timp ce crearea unui nou compania a luat 12 zile, în funcție de instituțiile financiare internaționale pentru rapoartele privind România. Pentru antreprenori, locale regim de impozitare este un sac de amestecat, la fel de frecvente modificări legislative dent țării corporative fiscale atractivitatea.

impozit pe profit de doar 1 la sută pentru companiile cu o cifra de afaceri sub 1 milion EUR, 5 la sută, rata de impozitare pentru dividende, 10% impozit pe venit aplicabile pe câștigurile de capital de ieșire și dispoziții fiscale speciale pentru desfășurarea firme fac din România o piață atractivă pentru startup-uri la nivel regional și European, spune Marius Ionescu, partener, consultanță fiscală și unul dintre coordonatorii de NNDKP Consultanță Fiscală Servicii.

mai Prietenos măsuri pentru întreprinderi

statul are, de asemenea, actualizat dividende mecanism de distribuție și a ușurat povara fiscală pentru persoane fizice de raportare venituri din activități independente.

„Acesta este un pachet mixt, ca avem o foarte favorabil regim fiscal pentru Imm-uri, dar în același timp sunt foarte mari taxele pe forța de muncă – și în sectorul tech aveți nevoie pentru a fi cu adevărat competitive în scopul de a avea acces la cele mai bune talente, în special pentru ingineri IT, unde salariile sunt aproape la nivel European,” Cosmin Ochisor, partener la GapMinder Venture Partners, a spus BR.

Companiile care sunt în roșu sau au o rată de rentabilitate sub 6 la sută, situații care apar frecvent în etapa de investiții, pot plăti 1% din impozitul pe profit dacă cifra lor de afaceri anuală nu depășește 1 milion EUR. Pentru a fi eligibile, firmele trebuie să aibă capital social minim de 45.000 LEI (aproximativ 10.000 EURO) și cel puțin doi angajați.

„de Asemenea, având în vedere nivelul de 5% impozit pe dividende, putem spune că antreprenorii beneficiază deja de un tratament potrivit pentru un mai mult decât prietenos fiscală competentă. Mai mult decât atât, în timp ce până acum au avut probleme cu banii, pentru că au trebuit să aștepte până la sfârșitul anului, pentru a distribui dividende, 2018 a adus mult așteptata schimbare, și anume acordarea opțiunea de a le distribui trimestrial,” Gabriel Sincu, partener servicii fiscale la EY România, firmă de servicii profesionale, a spus BR.

o Altă mare schimbare pentru companii se referă la deductibilitatea cheltuielilor pentru capitalul împrumutat. Contribuabilii vor putea să deducă la calculul impozitului pe profit cheltuielile asociate cu depășirea nivelului datoriei (diferența dintre dobânzile cheltuieli și venituri) până la 200.000 EURO și 10% din EBITDA, ajustată în funcție de regulile fiscale, spune Sincu.

„Această schimbare ar putea fi un avantaj pentru firmele care sunt abia la început, având în vedere nivelul relativ ridicat limitele de deductibilitate pentru ei”, a adăugat EY România partener.

Pentru comercianții individuali, de pensii (CAS) și asigurări de sănătate (CASS) contribuțiile s-au urcat la 25 la sută și 10 la sută, respectiv. Lor de calcul de bază este anual salariul minim valoare (22.800 de LEI), deși venitul unei persoane care desfășoară activități independente pot să depășească acest prag. Un alt fiscală care au fost relevante pentru antreprenori a fost creșterea prag de scutire de TVA la 300.000 de LEI.

în Acest an, impozitul total și cota de contribuție în România se ridică la 38.4 la sută, sub media regională de 39.6 la sută, potrivit Plata Impozitelor 2018 raport publicat de PwC și Banca Mondială. Prin comparație, cifra se ridică la 62.2 la sută în Franța. Luxemburg are cel mai mic impozit ia în regiune, de la 20,5 la sută.

Soluționarea contestațiilor fiscale

Deși unele taxe locale dispoziții au fost îmbunătățite în încercarea de a ușura povara pentru companii, alte aspecte istorice legate de managementul public de impozite în România au rămas neschimbate. E încă neclar dacă țara va fi capabil să se deplaseze în toate interacțiunile cu contribuabilii on-line sau de a stimula servicii de asistență pentru persoanele fizice și companiile care doresc să își plătească taxele mai repede.

În prezent nu este nici deosebit de simplă nici complicată pentru a deschide un startup în România, a sugerat Marius Ghenea, partener 3TS Capital, fondurile de capital privat și de capital de risc de firmă.

„de Asemenea, din perspectivă fiscală, noi nu vedem provocări semnificative atunci când începe o afacere în România. Din birocratice și de perspectivă de reglementare, deși există și alte țări UE în care încorporează o afacere este mai rapid și mai ușor, România are, de asemenea, avantajele sale, de exemplu, normele speciale și costuri mai mici pentru tineri antreprenori, business-angel legislația disponibile (deși există încă unele probleme cu normele), și nivelurile de impozitare pentru dividende și câștiguri de capital,” Ghenea a spus BR.

România este pe locul al nouălea din 140 de țări pentru costul de a începe o afacere, în conformitate cu acest an, Raportul Competitivității Globale, de la 0,4 la sută din Venitul Național Brut pe cap de locuitor. Antreprenorii de-a face cu problemele fiscale au tendința de a solicita ajutor financiar și specialiști în domeniul juridic, numai atunci când primele probleme apar, spune Mircea Vadan, coordonator al Crească Pad, corporative programul de accelerare de Spherik Accelerator.

„Un rol major în educație fiscal ar trebui să fie efectuate de către firme de contabilitate, care se concentrează destul de mult doar pe procesul contabil, fără scopul de a înțelege afacerea și de a veni cu sfaturi în afara bază de impozitare și financiare, probleme de management,” Vadan spus BR.

Și apoi, nu este imprevizibil cadru fiscal-bugetar, ceea ce creează dificultăți suplimentare pentru orice proprietar de afaceri.

„Această lipsă de stabilitate dauneaza mediului de afaceri ca un întreg, și mai ales întreprinderile care sunt în curs de început, care nu-și poate permite consultanți din cauza resurselor limitate. În plus, birocrația și rudimentar și lipsit de transparență fiscală sistem de administrare a îngreuna și mai mult antreprenori”, spune Sincu.

Pentru Paul Harfas, fondator al Octavic PTS, un startup furnizarea de management vizual în fabrici, problema cea mare este impozitării forței de muncă, pe care el o descrie ca fiind „destul de agresiv.” Harfas spune că angajații români sunt folosite pentru a negocia numai lor salariul net și mulți dintre ei nu știu care sunt costurile reale din spatele ei. „Și pentru întreprinderile mici, din experienta mea, e destul de greu dintr-o perspectivă birocratică pentru a accesa deduceri fiscale disponibile pentru sectorul IT. Cred că o mulțime poate fi făcut în domeniul impozitării forței de muncă în scopul de a face ecosistemului atractiv pentru noii antreprenori.”

post BR EXCLUSIVE. Impozitarea times: România, regimul fiscal, un sac de amestecat pentru antreprenori apărut pentru prima dată pe Business Review.

BR EXCLUSIVE. Impozitarea times: România, regimul fiscal, un sac de amestecat pentru antreprenori

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *